dare to dream

Tuesday, June 06, 2006

the amazing Rossa!


well... i want to dedicate this post to the one and only Rossa-one of the amazing singers in Indonesia. her song - Pudar is in my "10 songs i've listened more than 50 times a day" chart. one of the losers i know used to say to me," macam mana la mamat ni boleh minat Rossa". then my answer would "politely" be," haha...who cares! i ain't hypocrite, dude! music is universal, remember?" i met Rossa last year when she came to Tower Records for meet-the-fan session. one thing that makes me salute this petite but gorgeous woman is her down to earth kind of attitude. i was so lucky to have a short conversation with her before she left KLCC to attend an interview session with the press. the conversation started with:

me: hi rossa! persembahan kamu tadi kok bagus banget sih!

rossa: hi juga! terima kaseh ya! kamu sempat nonton tadi kah! saya lagi nervous nih! anyway, thank you very much!

me: haha...pokoknya suara kamu bagus banget! Yoyok (her husband-a drummer for Padi, one of the best rock groups in Indonesia) di mana ya! saya nggak lihat tadi? apa dia tidak ikut ke Malaysia?

rossa: oh! yoyok ada dong! dia nggak mahu ikut. badannya tidak enak. biasanya dia pasti temanin saya. kamu pula gi mana sih? kamu seorang saja ya. apa nungguin pacar kamu? haha..

me: nggak! saya nggak punya pacar. malu deh! nggak mahu bicara soal itu. saya libur hari ini. saya nggak mahu ketinggalan persembahan kamu, lalu saya pantas ke mari. aneh bukan? cowok seperti saya meminati semua lagu lagu kamu.

rossa: hahaha...kamu lucu ya! saya sebenarnya happy banget ada cowok yang meminati lagu lagu saya. kalo di jakarta..kebanyakan peminat saya semuanya perempuan. kalo cowok tidak banyak. itu normal bukan?

me: saya rasa, itu terpulang pada individu. music itu bukankah universal. pada pandangan saya, kita nggak perlu jadi orang lain. kalo saya...saya dengar semua jenis music.

rossa: ya benar! tapi kamu seperti rapper dong! apa kamu, cara pemakaiannya memang begini? sebentar tadi saya fikir kamu dari kumpulan Too Phat! hahaha...

me: hahaha...Too Phat! well..i have no comment for that. memang saya selesa begini. saya rasa teman kamu sedang nungguin kamu di sana?

rossa: oh! itu PA saya. oklah! saya harus pergi dulu. maaf ya...nama kamu siapa? ya ampun! baru sekarang saya nanyain kamu. hahaha...

me: nama saya Kamal. nggak apa apa sih! yang penting kamu mahu bicara sama saya. kamu bagus ya, tidak sombong seperti artis artis lain.

rossa: hahaha...trima kasih dong! sebagai manusia, apa perlu kita sombong. saya lagi perluin sokongan peminat seperti kamu. orang seperti kamulah yang banyak membantu karir saya. saya harus pergi dulu yok! sampe jumpa lagi kamal! kalau diijinkan, kita bisa ketemu lagi. take care ya!

me: ok! thanks a lot juga! kamu sampain salam sama Yoyok ya!

Rossa was accompanied by her assistant who had been waiting for her patiently. both of them entered a Mercedes and after a few minutes, the car slowly left the area. i was still standing right across the building to buy some food at the stall nearby before i went to Lot 10 to meet my friends at SFCC.

No comments: